30 niezapomnianych miejsc na 30 urodziny

Z okazji 30. urodzin, które obchodziłam w zeszłym tygodniu, postanowiłam stworzyć listę 30 niezapomnianych widoków. To piękne miejsca, które wyjątkowo zapadły mi w pamięci. Zapraszam do oglądania – kolejność alfabetyczna według nazw krajów.

1. Plaża Nugal

Okolice Makarskiej, Chorwacja

Jasna skała wbijająca się w błękitne wody Adriatyku. Obok zaś plaża, z której chętnie korzystają nudyści. A wszystko tylko 2 kilometry od popularnego kurortu, jakim jest Makarska.

Więcej informacji:Makarska, ulubiony kurort Polaków w Chorwacji (08.2017)

Plaża Nugal

2.Widok na Stare Miasto z Fortu Lovrijenac

Dubrownik, Chorwacja

Imponujące mury otaczają Starówkę w Dubrowniku. Najlepiej podziwiać całość właśnie z twierdzy położonej nieopodal. Zachwycają i czerwone dachy domów, i wysokie mury, i błękitne morze.

Dubrownik

3. Zatoka Kotorska

Kotor, Czarnogóra

Warto nawet w upale wspiąć się na dawne mury miejskie, by z góry spojrzeć na miasto i Zatokę Kotorską.

4. Widok na Most Karola i Hradczany

Praga, Czechy

Klasyczny widok ze stolicy Czech. Można usiąść nad rzeką i patrzeć na wznoszący się za wzgórzu zamek oraz na położoną niżej Malą Stranę.

Czytaj więcej w artykule: Praga, Czechy (08.2013)

Widok na Most Karola i Hradczany

5. Widok na Malą Stranę

Praga, Czechy

Morze czerwonych dachów widoczne z tarasów zamkowych. W oddali za rzeką dalsza część miasta, w tym Rynek Starego Miasta i charakterystyczne wieże praskich kościołów.

Czytaj więcej w artykule: Miejsca widokowe w Pradze

Widok na Malą Stranę

6. Panorama z zamkowej wieży

Český Krumlov, Czechy

Miasteczko najlepiej wygląda z zamkowej wieży i murów. Uroku dodaje wijąca się rzeka, a także widoczne w oddali wzgórza.

Czytaj więcej w artykule: Český Krumlov (08.2013)

7. Nocny widok z Wieży Eiffla

Paryż, Francja

Paryż widziany nocą z góry wygląda niezwykle imponująco. Miliony świateł całej aglomeracji ciągną się aż po horyzont. Najbardziej znane obiekty (np. Łuk Triumfalny, katedra Notre Dame) są podświetlone, więc bez trudu je dostrzeżemy.

Więcej informacji: Najlepsze miejsca widokowe w Paryżu (10.2015)

Nocny widok z Wieży Eiffla

8. Wnętrze katedry Notre-Dame

Paryż, Francja

Z zewnątrz ta znana świątynia aż tak bardzo mnie nie zachwyciła. Jednak jej wnętrze zrobiło na mnie niesamowite wrażenie. Ciężko oddać jego urok na zdjęciach, trzeba znaleźć się tam samemu.

Więcej informacji: Paryskie kościoły: Notre-Dame, Sacré-Cœur i de la Madelaine (10.2015)

Wnętrze katedry Notre-Dame

9. Krajobraz z wieży zamku

Segowia, Hiszpania

Najświeższy z niezapomnianych widoków. Z zamkowej wieży rozciąga się panorama całej okolicy, w tym miasteczka. Doskonale widać imponującą katedrę.

Segowia

10. Szczyt Teide

Teneryfa, Hiszpania

Widoki z wysokiej na ponad 3700 metrów góry znajdującej się na środku wyspy robią niesamowite wrażenie. Można dostrzec plaże, skaliste zatoczki, miasteczka, inne łańcuchy górskie, a nawet sąsiednie wyspy. Ma się wrażenie, że jest się na dachu świata, bo chmury są poniżej, a u góry tylko błękitne niebo i ostre słońce.

Widok z Teide

11. Rzeka Wisła

Solec Kujawski, Polska

To jedno z miejsc ulubionych od czasów dzieciństwa, ponieważ położone w rodzinnej miejscowości. Choć zapewne są jeszcze bardziej urokliwe zakątki nad Wisłą w innych częściach naszego kraju, lecz ten ma dla mnie szczególną wartość sentymantalną. Wisła w tym miejscu jest dosyć szeroka, brzegi są porośnięte bujną roślinnością.

Wisła

12. Dolina Pięciu Stawów Polskich

Tatry, Polska

Dolina Pięciu Stawów Polskich to wspaniałe miejsce. Bardzo je lubię. Byłam tam trzykrotnie, chętnie bym znów wróciła. Najbardziej podobała mi się z widziana z drogi do Morskiego Oka przez Świstówkę.

Dolina Pięciu Stawów Polskich

13. Panorama Tatr z Kasprowego Wierchu

Tatry, Polska

Ciężko się dziwić, że tyle osób wjeżdża kolejką na szczyt Kasprowego Wierchu, skoro widoki z tej góry są takie wspaniałe. Chociaż oczywiście idąc pieszo od Doliny Gąsienicowej możemy je oglądać dłużej, więc serdecznie tę trasę polecam.

Panorama Tatr z Kasprowego Wierchu

14. Panorama Tatr z Czerwonych Wierchów

Tatry, Polska

Ze wszystkich czterech szczytów wchodzących w skład Czerwonych Wierchów roztaczają się przepiękne widoki. Malownicza trasa, polecam.

Panorama Tatr z Czerwonych Wierchów

15. Rynek Główny

Kraków, Polska

Najpiękniejszy rynek w Polsce. Sukiennice, Kościół Mariacki, urocze kamieniczki… Piękne miejsce, choć zwykle bardzo zatłoczone.

Czytaj więcej w artykule: Magiczny Kraków (04.2015)

Kościół Mariacki w Krakowie

16.  Ulica Mariacka po zmroku

Gdańsk, Polska

Po zmroku to miejsce nabiera magicznej atmosfery. Wąska uliczka zastawiona jest rozświetlonymi gablotami z biżuterią z bursztynu.

Czytaj więcej w artykule: Przedświąteczny Gdańsk (12.2017)

Ulica Świętojańska w Gdańsku

Ulica Mariacka w Gdańsku

17. Zamek w Malborku

Malbork, Polska

Obrazek znany z podręczników – imponująca krzyżacka twierdza z czerwonej cegły znajdująca się na brzegu rzeki. Na żywo wygląda równie wspaniale. Wnętrza też warto zwiedzić, choć o wrażeniach z wycieczki mocno decyduje przewodnik, na którego będzie nam dane trafić.

Zamek w Malborku

18. Panorama miasta ze starego mostu drogowego

Toruń, Polska

Kolejny widok z dzieciństwa. Choć widziałam go setki razy, nadal mi się nie znudził. Króluje czerwona cegła i gotyckie budowle przeglądające się w Wiśle.

Toruń

19. Śnieżne Kotły

Karkonosze, Polska

Tak się stało, że choć byłam już wcześniej w tamtej okolicy trzykrotnie, raz nawet tuż obok, to dopiero Śnieżne Kotły z bliska zobaczyłam w zeszłym roku. Zrobiły na mnie ogromne wrażenie, nie spodziewałam się takich widoków w Karkonoszach.

Śnieżne Kotły

20. Przechodzący przez rzekę

Bydgoszcz, Polska

Rzeźba Jerzego Kędziory zawieszona na linie nad Brdą w 2004 roku wciąż mnie zachwyca. Ta okolica, to jedno z najładniejszych miejsc w Bydgoszczy. Lubiłam tam przychodzić, gdy chodziłam do bydgoskiego liceum.

Przechodzący przez rzekę, Bydgoszcz

21. Alpejska łąka

Słowenia

Schodząc do Kranjskiej Gory z Przełęczy Vršič, trafiliśmy na idylliczną łąkę. Pasły się na niej krowy, wolno przeżuwając zieloną trawę. A dookoła piętrzyły się szczyty Alp Julijskich.

Więcej informacji w artykule: Przełęcz Vršič, Alpy Julijskie, Słowenia (07.2016)

Alpy Julijskie

22. Jaskinie Szkocjańskie

Słowenia

Niesamowity podziemny świat. Imponuje i jaskinia pełna form krasowych, i podziemny kanion. A niezapomniany pozostaje widok na podświetlony most zawieszony nad ciemną przepaścią…

Więcej informacji w artykule: Jaskinie Szkocjańskie, Słowenia (07.2016) – zachwycający podziemny świat

Most Cerkvenikov, Jaskinie Szkocjańskie
Autor: Ramón from Llanera, España (Grutas de Škocjan 003 Uploaded by Sporti) [CC BY-SA 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], Wikimedia Commons

23. Widok z murów na Piran

Piran, Słowenia

Pocztówkowa sceneria – oczywiście znów czerwone dachy i błękitne morze. Ale jakże urocze!

Więcej informacji w artykule: Słowenia to nie tylko góry, czyli 1 dzień w Piranie (07.2016)

Widok z murów na Piran

24. Alpy Julijskie

Kranjska Gora

Miejscowość położona jest u stóp gór, są one widoczne z każdego zakątka. Dzięki temu wciąż można spoglądać na te piękne szczyty i planować kolejne wędrówki :)

Więcej informacji: Alpy Julijskie, Słowenia (07.2016)

25. Jezioro Bled

Bled, Słowenia

Najbardziej znane miejsce w Słowenii. Ale to nie tylko wysepka z kościołem, ale także zamek położony na wysokiej skale tuż nad jeziorem.  A dookoła górskie szczyty.

Więcej informacji: Jezioro Bled i Wąwóz Vintgar, Słowenia (7.2016)

Bled

26. Rozświetlony budynek parlamentu w nocy

Budapeszt, Węgry

Pamiętam, jak cały dzień chodziliśmy po Budapeszcie oglądając najciekawsze miejsca. Ale ja wieczorem chciałam jeszcze zobaczyć budynek parlamentu. Zebraliśmy resztki sił i poszliśmy na najbliższy most nad Dunajem. Widok, który ujrzałam, tak mnie zachwycił, że spacer znacznie się przedłużył, bo musiałam obejrzeć budynek parlamentu i od frontu,i  z drugiej strony. A po drodze całe historyczne centrum stolicy Węgier. Na szczęście znalazły się na to dodatkowe siły ;)

Budapeszt

27. Panorama z Góry Gellerta

Budapeszt, Węgry

Wspaniały punkt widokowy w Budapeszcie. Choć w upale nie było wcale lekko na niego wejść, to zdecydowanie było warto. Widać kilka mostów łączących brzegi Dunaju, ale też zabudowania starej części miasta.

Panorama z Góry Gellerta

28. Piazza Navona

Rzym, Włochy

Podłużny plac, na których znajdują się 3 zjawiskowe fontanny, w tym ta najbardziej imponująca – Fontanna Czterech Rzek. Kilkukrotnie wracaliśmy na ten plac, by przyjrzeć się dokładnie temu dziełu.

Piazza Navona

29. Panorama z Piazzale Michelangelo

Florencja, Włochy

Z tego placu, gdzie znajduje się kopia Dawida Michała Anioła, rozciąga się fantastyczny widok na całą Florencję. Oczywiście najbardziej wzrok przyciąga słynna katedra, która od kilkuset lat góruje nad tym włoskim miastem.

Więcej informacji w artykule: Najlepszy widok na Florencję

Panorama z Piazzale Michelangelo

30. Widok z kopuły katedry

Florencja, Włochy

Katedra wybija się nad miastem, więc z jej kopuły widać je całe. Wszystkie wspaniałe budynki, pokryte oczywiście czerwoną dachówką, wąskie uliczki miedzy nimi… A dookoła miasta wzgórza. Imponująco wygląda również stojąca przy katedrze dzwonnica.

Więcej informacji w artykule: Katedra Santa Maria del Fiore, Florencja

Widok z kopuły katedry

Jakie widoki Wam szczególnie utkwiły w pamięci?

Bądź na bieżąco – obserwuj mnie na:

FACEBOOKU

INSTAGRAMIE

Bookmark the permalink.

11 Comments

1. Akurat Makarską znam i lubię :) Pozostałe punkty też znajome, chociaż niestety nie wszystkie. Wszystkiego najlepszego :)

2. Piękne miejsca :) jest w czym wybierać

3. Budapeszt i Praga przypomniały mi Bratysławę. Z tamtejszej wieży widokowej na moście i z zamku tamtejszego mamy piękną panoramę na całe miasto. Też godne polecenia.

• Ania (autorka)

W stolicy Słowacji jeszcze nie byłam, ale na pewno się kiedyś wybiorę :) A jak teraz jeszcze wiem, że jest tam dobry punkt widokowy, to tym chętniej odwiedzę to miasto.

4. Wszystkiego najlepszego w dniu urodzin. Wspaniała 30-stka miejsc. Nasz świat jest piękny i niesamowity.

5. Wszystkiego najlepszego! Spełnienia wszystkich podróżniczych marzeń :) I wielu kolejnych wspaniałych widoków :)

6. Ja swoją 30-tkę obchodziłam w Kazimierzu Dolnym :) Urocze miejsce, gdzie naprawdę można odpocząć :)

7. Kinga | Kinga On Tour

Niby byłam w Paryżu, ale nie widziałam miasta z wieży ani wnętrza katedry. Niby byłam w Rzymie, ale nie dotarłam na Piazza Navona. Niby byłam we Florencji, ale na kopułę się nie wdrapałam.

Jak ja zwiedzam? Ręce się normalnie załamują :D

Jeśli chodzi o moje widoki to na pewno na takiej liście znalazłby się widok na kościół w mojej rodzinnej miejscowości, coś z Sarajewa i z Rzymu, no i pewnie kilka miejsc z Camino, pewnie katedra w Santiago de Compostela. Możliwe, że i panorama z Piazzale Michelangelo we Florencji trafiłaby na tę listę :) Musiałabym dłużej pomyśleć, ale pomysł na wyjątkowe trzydzieste urodziny świetny!

Miło jest czytać komentarze - może jakiś napiszesz?

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.